comey...

comey...

Thursday, June 14, 2012

kuasa 4JJI S.W.T

assalamualaikum xjwb dose jwb syg..^^v



                      lame xupdate blog..sebok ckit..yela exam kn..study ngn tekun dan gigih skali (k aku tpu) hahhahahahha...mlas nk update sbb line cam sipot bwa beg besar (smgt blik kg nih) hihihihiihih...ermmm td 14/6/2012 pas isyak msj2 jp n then tertido..lam kul 11.06 bunyi msj masuk..aku ignore sbb mata ngntok gle ni...adeh..tetiba hati terdetik nk buka n tgk msj tuh...ape dpt msj (sy xcden)hah??biar betik!!! mau xterkejut monyet aku....
terkezot monyet!
                             dgn tergopoh gapah tros capai telepon three2 ten ku  tros call..naseb xde pape..owg lggar die nek moto..kuang ajo ko dpt kak aku..aku tenyeh muka kat taik lembu biar pdn mke.hehehhee (gurau je) xbrani eden! :P naseb laki tu sempat lari...kecian my little boo...wajah ku mula2 td mmg sjibik ngn ktun kat bawah nih..amek mse 5saat nk tangkap msj tuh ckp pe..nk hadam,nk faham padahal bukan men ringkas lg msjnye..sbb terkesima sgt..hah! pape pon lega..xde pape..terkesima xpe..jgn terkencing ma sudah..masih waras n berpijak dibumi yg nyata..ni xcden yg kali keduanye utk beliau..dlu trok tp td ckit je..alhamdulillah
ni la aku ketika dan waktu itu(hahahahhah)
              aku col aku membebel2 ciap..ha tu la kn da xbg kuar mlm,owg ckp hati2..blablablablaaaaa..hahhaha cian die sakit dapat kerepek pedas pon dpt..kahkhakhakhakah..pape pon syukur alhamdulillah..moga Allah sentiasa melindungi mu..ajal maut jdoh pertemuan ditgn Tuhan..yakin dgn itu..
^.^v

 KATA-KATA UTK PAGI INI..HAYATILAH~~....

Bila Allah berkehendak untuk mengadakan atau menciptakan sesuatu, Allah hanya mengucapkan satu perkataan yang bersifat perintah, iaitu 'kun', yang ertinya 'jadilah'. Dengan mengucapkan kata kata 'kun' itu, maka tercipta apa yang dikehendaki Allah.
Dengan cara begitu, maka terciptalah bumi dengan lautan dan daratannya, bergunung ganang dan jurang, lengkap dengan tumbuh tumbuhan dan segala jenis haiwannya.
Terciptalah matahari dengan cahayanya yang terang benderang, bulan dengan sinarnya yang berkemilauan, dan bintang bintang dengan cahayanya yang gemerlapan. Semuanya beredar diangkasaraya dengan peredaran yang teratur, menurut sunnah (penetapan) Ilahi yang mencipta dan mengaturnya, tanpa cacat celanya.
Kemudian diciptakan Allah pula para Malaikat yang selalu patuh menjalankan segala perintah Allah yang menciptanya, mengerjakan ibadat dan tugas masing masing yang sudah ditetapkan Allah bagi mereka. Diantara mereka ada yang menjadi penjaga bumi, penjaga langit, menurunkan hujan, dan ada pula yang menjadi Pesuruh Allah, sebagai perantara antara Allah dengan makhlukNya. Dalam menjalankan berbagai tugas itu, mereka selalu bertasbih mensucikan Allah.
Setiap sesuatu yang kita lihat sekarang ini dahulunya belumlah ada, dahulu tidak ada manusia dan binatang, tidak ada tumbuh tumbuhan, tidak ada bumi matahari, bulan dan bintang. Dengan kudrat dan iradatNya Allah lalu menciptakan segala apa yang ada dan kita lihat sekarang ini.
Diciptakan Allah langit dan bumi dan apa yang terdapat antara keduanya didalam waktu enam hari. Hari yang bukan bererti siang dan malam seperti yang lazim kita pergunakan sekarang ini. tetapi had yang bererti proses pertumbuhan atau masa, yang lamanya mungkin beribu ribu atau berjuta juta tahun lamanya




_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

No comments:

Post a Comment