comey...

comey...

Sunday, June 3, 2012

HATI masih BERNYAWA...

xjwb dose..jwb syg.hehehe :)
                comel sgguh gmbr diatas ni kebetulan terjumpa gmbr yg sungguh comel kt GOOGLE IMAGE..ase gembira sgt..^_^..sweetzz!..em tajuk aini pasal HATI MASIH BERNYAWA..moga aku tergolong dlm kalangan itu..amin..duk scrool2 kt HOME FB tetiba tertgk satu entry yg mungkin SAUDARA itu jg SHARE drp owg len yg mnyentuh hati sy (dlm kate len TERASA la) mcm pepatah melayu siapa yg mkn cili die yg terasa pedasnye..btul tu..pepatah2 owg2 tua ni selalunye mmg betul dan kena pada diri kta...
cth yg pertama
                  ayat USTAZ AZHAR IDRUS ini bagaikan sejibik kna kat batang hdung aku..kadang2 kita lebih meluahkn sesuatu perkara kepada fb kepada kwn2..tetapi kta lupa sebaik2 pendengar adalah ALLAH S.W.T...ya ALLAH ampuni aku atas sgla kekhilafan dri ini..moga aku tidak lg alfa dan lalai dengan dunia ini..amin :'( bercerita kpd owg len mungkin menimbulkn fitnah..membuka aib dan sebagainye kcuali yg betul amanah dan yg boleh dipercayai utk menyimpn rahsia..wallahuallam..tetapi 4JJI tetap sebaik2 tempat mengadu.. :(

              yup btul semua ayat diatas tersebut..cuma kita yg lpe pd ALLAH sedangkn ALLAH tidak pernah lupakan kita...NEVER! aku ingt lg ustazah ckp d sek dulu..kalu kta terasa dgn nasihat,ceramah dan sbgainya maknaye hati kita msih hdup..Cth:even kta xpnah sembhyg @ jrang2 skali..tp apabila mendengar azan berkumanding @ mendengr bacaan yasin @ quran  hati kta tersa tersentuh,takut,nyaman,tenang dan sebagainye bermakna hati kita msih hdup..jgn sampai bla ALLAH da ttp pintu hati kita dan hati kita mnjadi keras..marah bila mendgr nasihat,tdk boleh terima pndgn owg len dan sbgainye..terkesan dgn ayt2 ini..aku kongsikn dgn semua..moga kita mendapt HIDAYAH dan RAHMATNYA..amin..
touching cket mlm ni..

                  ermm aku slalu jgk baca post2 yg saudara ni share n update..aku ske die..aku hormat die..bg aku die ade ilmu..byk die post2 pasal agama n pasal politik..mungkin kerana parti kita sme jd sy ske anda..(ske bca entri je) die pnah update pasal ramai ustaz n ustazah d fb..n sy jgk terasa..huwaaaaaaaaaa...mmg btol katenye..kta post menda bek mmg kta pon patot ikut jgk..jgn post saje..mmg btuul..atleast kta da berusaha nk jd cm2..cuma xsepenuhnye..INSYAALLAH pas kwen sy nk paki jubah n tdung labuh (ttp aurat sempurna) knape nk tggu kwen??mati xttgu kta..ye sbb sy malu..kat ALLAH xmalu?malu kt manusia..pndangn ALLAH lbh pentg dr pndgn manusia..ye btul tu saudara tp apabila berubah tempat (berhijarah) mungkin sy lebih kuat utk berubah ke arah itu..biar sy ikhlas dr sy wat dgn tergesa2 ats pksaan bkn keikhlasan..ye mmg kdang2 paksaan dlm agama perlu agar menjd kebiasaan tp tu la..sy perlu kumpul kekuatan..doakn sy n juga muslimah len juga..amin...moga menda bek dipercepatkn..:( sedih mcm nk mati pulak aku ni..:( ish2..xbek ckp g2..ckit2 lame2 jd bukit...kta post menda bek2 lg bgus dr post merapu kn..atleast owg len dpt jgk manfaat..bkn bermkna bla kta post menda bek kta yg terbek..kta pon sedang belajar..wallhuallam...truskn usaha DAKWAH anda..! sy sokong..


sesape pun kta.yg penting istiqamah..:) wallahuallam assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment